Sende inn inntektsmelding til NAV for enkeltstående behandlingsdager

  • Oppdatert

Inntektsmelding fra Lønn

Det er mulig for en arbeidstaker å få sykmelding og ytelsen Sykepenger for enkeltstående behandlingsdager. Les mer hos ↗️NAV

For enkeltstående behandlingsdager består arbeidsgiverperioden av de 12 første behandlingsdagene, og ikke de 16 første kalenderdagene slik det normalt er ved sykepenger.

Arbeidsgiver må sende inn en egen inntektsmelding for hver enkeltstående behandlingsdag etter disse 12 første behandlingsdagene. Dette må du gjøre fordi det skal foretas en ny vurdering av vilkår og fastsettelse av beregningsgrunnlag for hver enkelt fraværsdag som NAV skal dekke. Det kan, for eksempel, være endring i lønn i periodene mellom de enkeltstående behandlingsdagene. Dette vil det da bli justert for når det sendes inn en oppdatert inntektsmelding per behandlingsdag.  

Slik sender du inn inntektsmeldingen

Inntektsmeldingene sendes likt som vanlig inntektsmelding, men med disse innstillingene spesielt:

  • Årsak til innsending: Ny
  • Første fraværsdag: Den dagen det er en enkeltstående behandlingsdag.
  • Arbeidsgiverperiode: Dette er de 12 første behandlingsdagene, og dette må angis som 12 ulike arbeidsgiverperioder, hver på én dag.

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Jeg har lest artikkelen, men trenger fortsatt hjelp. Opprett en supportsak.