Noen opplever å få en feilmelding i Handlingssenteret om steg 3:
En feil oppstod under første henting av data for følgende konto(er): ... Om du fortsetter til steg 3 vil kontoen(e) ikke ha historisk data for mer enn 3 måneder tilbake i tid. Forsøk onboarding på nytt eller kontakt support om problemet vedvarer
Hva betyr feilmeldingen?
Denne meldingen kommer når det er problemer med å hente ut transaksjoner fra bank til Bankavstemming for mer enn 3 måneder. Standard i direktivet skal være 2 år.
Hvordan løser jeg dette?
Du kan trygt kjøre steg 3 og gjøre ferdig aktivering (onboarding) om du:
- ikke trenger historiske data for mer enn 3 måneder, altså at Bankavstemming er a jour,
- eller ikke skal benytte Bankavstemming.
Trenger du historiske data for mer enn 3 måneder tilbake i tid? Da kjører du steg 2 på nytt. Får du samme feilmelding en gang til? Opprett en supportsak. Da må vi sende saken til Mastercard.