Jeg får feilmelding i Handlingssenteret om steg 3: "En feil oppstod under første henting av data..."

Noen opplever å få en feilmelding i Handlingssenteret om steg 3:

En feil oppstod under første henting av data for følgende konto(er): ... Om du fortsetter til steg 3 vil kontoen(e) ikke ha historisk data for mer enn 3 måneder tilbake i tid. Forsøk onboarding på nytt eller kontakt support om problemet vedvarer

Hva betyr feilmeldingen?

Denne meldingen kommer når det er problemer med å hente ut transaksjoner fra bank til Bankavstemming for mer enn 3 måneder. Standard i direktivet skal være 2 år. 

Hvordan løser jeg dette?

Du kan trygt kjøre steg 3 og gjøre ferdig aktivering (onboarding) om du: 

  • ikke trenger historiske data for mer enn 3 måneder, altså at Bankavstemming er a jour, 
  • eller ikke skal benytte Bankavstemming

Trenger du historiske data for mer enn 3 måneder tilbake i tid? Da kjører du steg 2 på nytt. Får du samme feilmelding en gang til? Opprett en supportsak. Da må vi sende saken til Mastercard. 

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Jeg har lest artikkelen, men trenger fortsatt hjelp. Opprett en supportsak.