Ønsker du å ta i bruk automatisk innbetaling? Se hvordan ta det i bruk.
Følg stegene i denne artikkelen om du ikke får tatt i bruk løsningen via veiviser.
Du må aktivere modulen
- Gå til Meny - Innstilling - Firmaer og velg gitt firma
- Gå til arkfanen Moduler og sett hake for Salg/inntektsstrøm
Opprett avtale i Duett Økonomi
Bestill avtale hos banken i henhold til beskrivelsen i denne artikkelen.
- Gå til Meny - Innstillinger - Firmainnstillinger : Bank
- Gå til arkfane Avtaler
- Trykk Opprett ny bankavtale
- Velg Automatisk overføring og trykk Opprett avtale
- Velg så Opprett ny avtale igjen og velg Nets OCR-mottak
- Fyll ut
- Avtale-ID (Denne finner du i avtalen fra banken/NETS)
- Bankkontnummeret som er nevnt i avtalen med banken
- Hovedbokskonto i regnskapet som innbetalingene skal bokføres mot (for eksempel konto 1920)
- KID format Duett Win - 15 om det faktureres fra Duett
- Hake på for Automatisk overføring
- Hvis du benytter et annet fakturaprogram enn Duett Økonomi, se her
- Avslutt med Lagre avtale
Gi tilgang til brukere
Du må gi aktuelle brukere gi tilgang til gitte funksjoner. Les hvordan i Firmaspesifikke tilganger.