Manuelt oppsett av automatiske innbetalinger

  • Oppdatert

Ønsker du å ta i bruk automatisk innbetaling? Se hvordan ta det i bruk.

Følg stegene i denne artikkelen om du ikke får tatt i bruk løsningen via veiviser.

Du må aktivere modulen

  1. Gå til Meny - Innstilling - Firmaer og velg gitt firma
  2. Gå til arkfanen Moduler og sett hake for Salg/inntektsstrøm

Opprett avtale i Duett Økonomi

Bestill avtale hos banken i henhold til beskrivelsen i denne artikkelen.

  1. Gå til Meny - Innstillinger  - Firmainnstillinger : Bank
  2. Gå til arkfane Avtaler
  3. Trykk Opprett ny bankavtale
  4. Velg Automatisk overføring og trykk Opprett avtale
  5. Velg så Opprett ny avtale igjen og velg Nets OCR-mottak
  6. Fyll ut
    1. Avtale-ID (Denne finner du i avtalen fra banken/NETS)
    2. Bankkontnummeret som er nevnt i avtalen med banken 
    3. Hovedbokskonto i regnskapet som innbetalingene skal bokføres mot (for eksempel konto 1920)
    4. KID format Duett Win - 15 om det  faktureres fra Duett
    5. Hake på for Automatisk overføring
    6. Hvis du benytter et annet fakturaprogram enn Duett Økonomi, se her
  7. Avslutt med Lagre avtale

Gi tilgang til brukere

Du må gi aktuelle brukere gi tilgang til gitte funksjoner. Les hvordan i Firmaspesifikke tilganger.

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Jeg har lest artikkelen, men trenger fortsatt hjelp. Opprett en supportsak.