For å få kunne administrere brukere i Kundeforhold, må du være kundeportalansvarlig eller ha fått tilsvarende tilganger.
Hvor endrer jeg brukerne?
Da går du til ↗️Kundeforhold. Der trykker du Kundeforhold - Brukere. Velg Interne eller Eksterne brukere ut i fra hvilke brukere som skal endres.
Du kan endre brukertilganger og firmaspesifikke tilganger direkte i Duett Økonomi
Se og endre på brukerprofilen til en bruker
Trykk på brukerens navn for å se profilen.
Trykk på Endre for å kunne gjøre endringer. Avslutt med Lagre når endringene er lagt inn.
Her kan du:
- Endre navn, e-postadresse eller telefonnummer. Dette kan også brukeren endre selv
- Tilbakestille passord
- Avslutte sesjon (hvis du har Duett sky og får heng)
- Pause bruker
- Bytte rolle (bytte type bruker)
- For eksempel: endre fra MinSide Timebruker til MinSide Bankbruker.
- NB!Endre fra brukertype VPN til MinSide-bruker eller fra MinSide-bruker til brukertype VPN
- Si opp bruker
Trykk på pilen foran linjen under hver bruker. Da ser du mer informasjon på de linjene som har dette:
Få oversikt over brukerne dine
Brukerne er gruppert etter status:
Brukere som er sagt opp, vises i oversikten inntil ett år etter at brukeren er slettet.
💡 Les mer om Min Profil i artikkelen Se og endre Min profil i Kundeforhold.