Hvordan løse feilsituasjoner i Mastercard Betaling

  • Oppdatert

Det kan oppstå feil med en transaksjon, etter at du har godkjent en betaling

Hvordan se feilmelding

Du vil få et varsel på forsiden av Duett Økonomi når en utbetaling har feilet. Trykk på varselet. 

Du finner også feilede utbetalinger på arkfanen  Feil ved sending under Meny - Kjøp  - Fakturaer til attestasjon.

Trykk på utropsregnet for å se detaljer om feilen i en gitt transaksjon.

Hvordan tolke feilmelding

Se eksempel på feilmelding under ⬇️

Toppen av feilmeldingen kommer fra Mastercard Payment Services (1), mens den nederste delen kommer normalt fra banken (2).

Eksempel 1: Payment is rejected due to an error or issue during processing



Her får du veiledning på hva du skal gjøre direkte i feilmeldingen (2).

Eksempel 2: Consent reference does not belong to payment id

Her kommer det ikke klart frem hva som er feil. 

Løsning: Spør Alfa med den konkrete feilmeldingen. Da får du hjelp til hva du må gjøre videre.

Se de ulike feilmeldingene i artikkelen Feilmeldinger i Mastercard Betaling

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 1 syntes dette var nyttig

Jeg har lest artikkelen, men trenger fortsatt hjelp. Opprett en supportsak.