Her har vi laget en oversikt over veiledninger som er nyttige når du skal sette opp de ulike funksjonene for automatisering av regnskapet.
I denne artikkelen viser vi deg hvordan du kan automatisere:
- Kostnadsflyten
- Bilagshåndteringen
- Inntektsflyten
Vi viser deg også hvordan du kan effektivisere timeregistrering og holde oversikt i Handlingssenteret.
Hvilke firma bør jeg starte med?
Det er mest å hente på å starte med de største firmaene. Det er gjerne de som blant annet har flest innkomne fakturaer. Her har du størst potensial i å spare tid og sikre full kontroll og effektivitet.
Likevel kan det være mye å hente på å sette på noe automatikk også på mindre firma.
💡 Ta våre e-læringskurs i Duett skole. Da viser vi deg steg for steg hvordan du aktiverer automatiseringen og hvordan du jobber når det er aktivert.
Automatiser kostnadsflyten
Vi anbefaler at du starter med dette:
Hva bør du gjøre? | Her finner du veiledninger: |
Sett opp Mastercard Betaling |
Hva er Mastercard Betaling? Slik setter du opp Mastercard Betaling Slik betaler du med Mastercard Betaling |
Sett opp mottak av EHF-faktura og få resterende PDF-faktura tolket over til EHF |
Slik setter du opp mottak av EHF Få inngående faktura på PDF over i EHF-format (tolking) |
Aktiver Attestasjon |
Hva er attestasjon? Slik aktiverer du Attestasjon |
Bokfør kvitteringer fortløpende i appen |
Slik setter du opp bokføring av kvittering Slik sender du inn kvittering fra appen |
Automatiser bilagshåndteringen
Når kostnadsflyten er automatisert, kan det være lurt å videre se på bilagshåndteringen:
Hva bør du gjøre? | Her finner du veiledninger: |
Aktiver Bilagskontroll |
Hva er Bilagskontroll? Slik aktiverer du Bilagskontroll Slik jobber du i Bilagskontroll |
Bruk Bilagsmottak til å tolke manuelle bilag |
Hva er Bilagsmottak? Hvordan setter jeg opp Bilagsmottak Hvordan jobber jeg som regnskapsfører i Bilagsmottak Hvordan jobber jeg som MinSide-bruker i Bilagsmottak |
Registrer bilag i appen | Last opp bilag fra appen |
Automatiser inntektsflyten
Til sist automatiserer du inntektsflyten:
Hva bør du gjøre? | Her finner du veiledninger: |
Sett opp automatisk innbetaling |
Hva er automatisk innbetaling? Slik setter du opp automatisk innbetaling Slik fungerer automatiske innbetalinger |
Klargjør for sending av eFaktura og EHF |
Slik setter du opp for sending av EHF Slik setter du opp sending av eFaktura |
Bruk Svea Finans til purring og inkasso |
Slik setter du opp Svea Finans purring/inkasso Sende faktura til Svea Finans for purring/inkasso |
Få full oversikt over automatikken i Handlingssenteret
Handlingssenteret og Duett Bilagskontroll
Skreddersy timeregistrering til ditt firma
Har du Lønn i Duett Økonomi? Da kan du aktivere Time for timeregistrering. Bruk det som grunnlag for lønnskjøring eller fakturering.
Hva bør du gjøre? | Her finner du veiledninger: |
Aktiver Time |
Hva er Time? Sette innstillinger for Time Slik fakturerer du timer Registrere timer i appen |
🔜 Vi kommer snart med e-læringskurs for Time. Følg med!