Slik oppretter du og ser på avdeling

  • Oppdatert

Under Meny - Innstillinger - Grunnregistre - Avdeling finner du oversikt over avdelinger i firmaet. 

I denne sammenhengen er begrepet avdeling en bærer. Den kan brukes i modulene Lønn, Regnskap, Faktura, Time og Reskontro

For å få fram akkurat den informasjon du trenger kan du justere Filter og Velge kolonner

Opprette ny avdeling

Du oppretter en avdeling ved å trykke på Ny avdeling. Den nye avdelingen får neste ledige nummer (høyest brukte nummer +1). Nummeret kan endres hvis det er behov for det, men to avdelinger kan ikke ha samme nummer. 

Avdelinger som er tatt i bruk, kan ikke slettes. Du kan skjule dem. 

Bruk av feltet kommune er ikke påkrevd, men dersom en inntekt skal knyttes til en skattekommune må feltet fylles ut. 

Spesielt for skogbruk: Hvis du har skog med separat gjennomsnittsligning i bikommune må feltet fylles ut.

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Jeg har lest artikkelen, men trenger fortsatt hjelp. Opprett en supportsak.