Slik bestiller du ny bruker til Duett Økonomi
- Sist oppdatert den May 14, 2025 at 12:22 PM
Skal du opprette en ny bruker? Eller kanskje en ny medarbeider på regnskapskontoret?
I Kundeforhold bestiller du nye brukere til Duett Økonomi.
Du må ha tilganger i Kundeforhold for å kunne gjøre dette. Snakk med din Kundeportalansvarlig om du mangler disse.
- Trykk på Kundeforhold.
- Du må nå velge om du skal bestille en intern (medarbeider på regnskapskontoret) eller en ekstern bruker (MinSide-bruker):
Les mer i denne artikkelen om de ulike brukertypene.
- Når du har valgt brukertype kan du igjen ta bort ulike brukertilganger brukeren ikke skal ha tilgang til. NB! Vi anbefaler å være forsiktig med å gjøre endringer her, slik at en bruker ikke får tilgang til mer enn den skal ha. Opprett en supportsak om du trenger detaljert hjelp med oppsett på en bruker, slik at det blir riktig.
Noen tilganger er Firmaspesifikke. Les mer om det i artikkelen Firmaspesifikke tilganger.
Etter at brukeren er opprettet har du mulighet til å endre brukertilganger eller firmaspesifikke tilganger inne i Duett Økonomi. Les mer om dette i artikkelen Endre tilganger i Duett Økonomi
Bestill direkte i Duett Økonomi
Har du riktige tilganger, kan du bestille nye brukere i Duett Økonomi. Gå til Meny - Innstillinger - Grunnregistre - Brukere. Trykk på Ny bruker.
💡En e-postadresse kan kun være knyttet mot én bruker om gangen. Les mer i artikkelen Jeg får ikke opprettet ny bruker fordi e-postadressen allerede eksisterer på annen bruker