Jeg får ikke opprettet ny bruker fordi e-postadressen allerede eksisterer på annen bruker

  • Sist oppdatert den January 22, 2025 at 8:02 AM

Prøver du å opprette en ny bruker, men får beskjed om at e-postadressen allerede finnes på en annen bruker?

En e-postadresse kan kun være knyttet mot én bruker om gangen. 

Jeg finner ikke noen bruker som har e-postadressen

Da kan det være at brukeren ligger aktiv hos et annet firma eller regnskapsbyrå. Du må da be Kundeportalansvarlig (eller en med tilsvarende rettigheter) om å si opp og slette brukeren før du kan opprette den hos dere. 

Trenger dere hjelp med å finne ut hvor brukeren er aktiv? Opprett en supportsak, så hjelper vi til med dette.

Ansatt trenger en ekstra bruker

Har du en ansatt som trenger en ekstra bruker, men som allerede har en bruker knyttet mot sin e-postadresse fra før? Da må du legge inn en fiktiv e-postadresse på den nye brukeren.

Var denne artikkelen til hjelp?