Aktivere konsulentbrukere i Kundeforhold

  • Sist oppdatert den February 4, 2025 at 9:00 AM

Du må være kundeportalansvarlig for å kunne aktivere konsulentbrukere.

Av og til trenger man hjelp fra eksterne konsulenter. Da kan du aktivere en konsulentbruker i Kundeforhold. Dette er en midlertidig rolle som deaktiveres automatisk. 

Hvor aktiverer jeg konsulentbrukere?

Gå til ↗Kundeforhold. Gå til Kundeforhold - Brukere - Konsulentbrukere. Her ser du hvilke konsulentbrukere du har liggende. 

Første gangen du trenger en slik bruker, må du ta kontakt med support. Opprett en supportsak, så hjelper vi deg videre. 

Dialogen lister opp eksterne konsulenter tilknyttet kundeforholdet ditt. Disse konsulentene skal ha signert taushetserklæring før de gis tilgang til systemene. 

Aktive konsulentbrukere
  • Kan forlenges med nye 1,4 eller 8 uker
  • Bruker kan deaktiveres umiddelbart hvis oppdraget er ferdig.
Inaktive brukere
  • Kan aktiveres for 1, 4 eller 8 uker av gangen med eller uten tilbakestilling av passord.
  • Bekreft at konsulenten har signert taushetserklæring.
  • Her kan du sjekke avtaledokumenter utsendt etter 01.01.2020

Var denne artikkelen til hjelp?