Har du fått en feilmelding når du har lagd en SAF-T fil i Duett Økonomi?
I denne artikkelen ser vi hvordan du kan feilsøke i en slik fil.
En feilmelding kan se ut som bildet under. Her har vi markert linjenummer som det er feil i. Disse må du notere deg til senere:
- Last ned SAF-T filen. Den er pakket inn i en .ZIP-fil.
Høyreklikk på denne filen, og klikk Pakk ut alle. Angi filbanen, slik at du finner frem igjen. - Åpne den nye mappen som du pakket ut.
- Høyreklikk på filen og velg notisblokk. Har du ikke dette valget, trykk Velg en annen app og så notisblokk.
- I notisblokk, trykk Rediger, deretter Gå til:
- Deretter angi linjenummeret som kom opp i feilmeldingen:
Trykk "Gå til". - På samme linje du ble flyttet til, finner du IDen til leverandøren. Dette tilsvarer nummeret på leverandøren i Duett Økonomi.
Husk at du kan se hvilken linje du har trykket på nederst i venstre hjørne.
Da burde det se slik ut:
I den gule markeringen i bildet over, ser du leverandørnummeret, og nede i venstre hjørne ser du hvilken linje som er markert.
Slik endrer du leverandøren
Gå til Meny - Kjøp og søk opp leveranødren. Endre så på det som som dukket opp i feilmeldingen.