Jeg får ikke bokført lønnskjøringen

Når du godkjenner en lønnskjøring, skal den normalt automatisk bli bokført. I denne artikkelen får du tips om dette ikke skjer.

 

Prøv å bokfør på nytt

I ny lønnskjøring:

  1. Gå til Meny - Lønn og fravær og trykk på lønnskjøringen
  2. Bokfør på nytt:
    1. I ny lønnskjøring: Trykk Bokfør på nytt nede til høyre
    2. I gammel lønnskjøring: Trykk på pil ned på den grønne knappen oppe til høyre og velg Bokfør på nytt.
       

Jeg får en generell feilmelding med bokstaver/tall

Åpne lønnskjøringen, og se om det er OTP der. Trykk deg under Andre felter helt nederst og kontroller at arbeidssted er utfylt:

Mangler arbeidssted? Kontakt support.

 

Sjekk at alle lønnsarter i lønnskjøringen har konto utfylt

Du kan gjøre dette på flere måter:

  1. I lønnsartregisteret:
    1. Gå til Meny - Lønn og fravær - Lønnsart.
    2. Trykk på en lønnsart og se i boksen Konto under Bokføring.
  2. I rapporten Lønnskjøringer pr lønnsart
    1. Gå til Meny - Lønn og fravær - Lønnskjøringer
    2. Sett utvalg på gitt lønnskjøring
    3. Fjern ansatt fra utvalget og legg til kolonne for konto

       

Et bilde som inneholder skjermbilde, tekst

KI-generert innhold kan være feil., Bilde   

Et bilde som inneholder tekst, skjermbilde, nummer, Font

KI-generert innhold kan være feil., Bilde

 Mangler det en konto, gå til lønnsartregisteret, finn lønnsarten og angi konto.

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 0 syntes dette var nyttig

Jeg har lest artikkelen, men trenger fortsatt hjelp. Opprett en supportsak.